Jag har varit med på text-tv!

Häromdagen berättade en kompis om sin pappa. Pappan använder sin smartphone för att, kolla text-tv. Fantastiskt.

Och då kom jag att tänka på Text-tv:s glansdagar under min uppväxt på åttiotalet. När jag var nio uppelvde jag något mycket stort, ja nästan overkligt – text som jag skrivit visades på Text-tv!!! Man kunde nämligen skicka in sitt eget pyssel&knåp till sidan ca 300 och det gjorde jag. Jag knåpade ihop ett “Kasta om bokstäverna och se vad du får fram för artist”-pyssel. Och jag kan säga att det var rent magiskt när orden “Rd Banal” dök upp. Då förstod jag att drömmen blivit verklighet, mitt pyssel hade kommit med. Stolt som jag var filmade jag mina klurigheter med videokamera och log över att jag lyckats kasta om bokstäverna “Rd Banal” så bra att man knappt förstod att det rätta svaret var “Dr Alban”. Och så fanns mitt namn längst ner, “Jenny Andersson”. Jag trodde jag skulle dö av lycka.

Det ni, alla blogg-ungdomar där ute, tänk på hur enkelt ni har´t idag jämfört med på min tid. Dessutom slipper ni enbart göra pyssel och knåp och ha svart-gul text utan bilder.

texttv liten

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

6 Responses to Jag har varit med på text-tv!

  1. jernis says:

    Haha 1: glo på text-tv i en smartphone! Nästan lika töntigt som att ringa. 😉

    Haha 2:”Text-tv:s glansdagar”, stor humor!

  2. Barbro Binda says:

    Hahaha! Aj lavv jo! 🙂
    På den riktigt gamla, kanske inte alltid så goda tiden, då jernis och jag var unga, fanns det inga Jotobar å Spottifajar minsann. Då spelade man in åtråvärd populärmusik från TV:n på sin rullbandspelare. Med mikrofonen lutad mot tyget på TV:ns högtalare. Och nåde morsan om hon så knystade eller skramlade med nyckelknippan när hon kom hem från Konsum!

    • Jajamen, det där sysselsatte jag mig med också! Hade bandspelaren framför den gamla tv-serien “Guld” (någon som minns den?) på en pall, tryckte på knappen och spelade in. Blev inte så coolt när man hörde ljudet av besticken när jag åt vid tv:n. Jag och Eva brukade även tjuv-inspela folk på släktkalas, ställa en bandspelare bakom en dörr och trycka på knappen.

  3. Fnulan says:

    Knäppis redan då???

Leave a Reply

