Tvångstankar

Ibland får man ju tvångstankar, får inte ni det också? “Tänk om jag skulle “ta fälleben” på gubben på bussen, kräkas på skrivbordet, säga till barnet på tunnelbanan att det är töntigt att vara barn, röka på en vårdcentral, hytta med näven åt folk som inte gjort något fel, erbjuda tanten hjälp att bära väskan men istället bara jonglera med den, störtlipa på en begravning och sen säga “Nej, jag bara skoja”. Och så vidare. Eller vad säger ni, har ni inte också lite sådana tankar, så säg?

cigarett

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

9 Responses to Tvångstankar

  1. Veronica says:

    Jepp, jag och en kompis “brukar” komma på massor av puckogrejer och vi skrattar ju nästan ihjäl oss av alla “häftiga” saker vi skulle vilja göra (förmodligen är det ju bara vi som tycker vi är roliga). Men vad gör det??:D

  2. Inga roliga tvångstankar som du, bara olustiga. Jag får för mig att jag ska kasta mig utför höga höjder och litar inte riktigt på mig själv när jag står nära kanten och tittar ner.

    Jag tänker bli en elak tant när jag blir pensionär och säga sanningar till folk på gatan – men det kommer att ske högst medvetet. 😉

  3. Tofflan says:

    Ja jag har faktiskt skrattat på en begravning – för jag var så nervös. Hade den dödas skor på mig och de var för stora och kippade så jag höll på att fälla både mig själv och mamma. PIIIINSAMT!

    Mina vanliga tvångstankar är annars inte lika spännande som dina. Jag har mitttvångsbeteende att titta i postboxen varje gång jag passerar – natt som dag. Och det är ju ganska harmlöst.

  4. Fnulan says:

    Jag har mer tvångstankar att jag göra historier i mitt huvud.. OM jag ser ngn köra som en tok kan jag fantisera ihop en lögn om händelsen hahaha

  5. Barbro Binda says:

    Jag HAR rökt på en vårdcentral. I alla fall nästan. Stod upptryckt mot väggen bakom buskarna vid ingången och skamrökte en nervcig innan jag skulle på läkarbesök. Helt plötsligt kommer HELA personalen utrusande och stirrar på mig, “Det luktar rööök därinne, vi trodde det braaann!” vrålade hela skocken och pekade på det gigantiska luftintaget ovanför mitt lilla dumma huvud.

Leave a Reply

