Ananas i maten, JA TACK!

Alltså, denna lilla saftiga gula skiva får utstå så mycket skit. Det är “svennigt” och “80-tal” och “Roland i Torsk-på-Tallin” och “Frukt hör inte hemma i mat” och allt vad man hör. NÄ, säger jag. Det är GOTT! Ananas i maten är GOTT! Oslagbart på en varm macka med skinka och oregano. Oslagbart som jul-efterrätt med choklad, vispgrädde och strössel. Eller som här, oslagbart på en tonfiskpasta med lite slapp broccoli bredvid.

Jag säger, låt de “fräscha primörerna” ta ett steg tillbaks, för nu är det fan burkananasens tur!

ananas i maten

Kärlek.


This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

10 Responses to Ananas i maten, JA TACK!

  1. Linda says:

    Ibland….
    Ibland är det gott, till vissa maträtter…

    Annars får du ha en toppenmåndag!

  2. Fröken iDA says:

    You go pineapple-girl!

  3. Barbro Binda says:

    Kunde inte ha sagts bättre! Hawaiipizza, gratinerad kasslerskiva med ananas och ost, små bitar ananas i grönsallad, som efterrätt med creme fraiche och kanel…KÄRLEK är ordet! 🙂

    • Å, tack för din kärlek Barbro! Ananasen är värd varenda positivt ord den kan få!
      Om jag skulle gifta mig skulle jag nog ha en ananasring på fingret! Så fin tycker jag att ananasen är!

  4. Anneli says:

    Kan bara hålla med 🙂 I lördags gjorde jag en klassiker till maträtt som är väldigt underskattad, nämligen kasslergratäng med ananas! Det blir så jäkla gott!! Ananasen ligger ovanpå kasslern på en bädd av ris och grädde och gratineras i ugnen…oj så gott!!

  5. Å, fantastiskt! Man får nästan säga kalasgott, för det passar till en sån rätt, tycker jag! (och det passar mitt ordval eftersom jag är ungefär tusen år gammal uppenbarligen)

Leave a Reply

