Jag och kidsen

För ungefär tio år sedan var jag lärarvikarie i en femma. En torsdag skulle de få författarebesök av en tant som skrev sagor om troll och mytoligiska figurer. Kidsen var väl inte jätteentuasistiska, och inte jag heller vill jag minnas. Men nu kom hon i alla fall, med grått hår, bibliotokarieglasögon och beige kofta. Hon stod där framme och orerade ett tag och visade stolt sina böcker, och jag märkte att nåra av eleverna fnissade. Jag undrade förstås vad det var. Då såg jag, när hon gick ut, att någon av eleverna satt en gul post-it-lapp på hennes rygg där det stod “Jag är kåt på böcker”. Sjukt kul, tyckte jag och skrattade också och lät lappen sitta kvar. Men när sedan en annan lärare fick syn på lappen, uppmärksammade hon författaren på den, tog bort den och de suckade över dagens moraliskt förfallna ungdom. Själv satt jag och skrattade. Jag har varit nere med kidsen sen dag ett. Jag gillar sånt där bus och har alltid gjort. Och kommer alltid att göra.

Häjj!

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

9 Responses to Jag och kidsen

  1. Tofflan says:

    Det var ett alldeles utmärkt bus!!! 😛

  2. jernis says:

    För att inte tala om dagens dekadenta lärarvikarier. 😉

  3. Barbro Binda says:

    Nu förstår jag varför post-it-lapparna är slutsålda i hela Sverige!
    Önskar dig en riktigt härlig midsommarhelg med alla tillåtna och otillåtna tillbehör! 🙂

  4. Fnulan says:

    Hahaha jag hade med låtit lappen sitta =) Fick du mer jobb 😉

Leave a Reply

