Dagbok! #4

Japp, nu blir det äntligen dagbok!

Häromdagen när jag gick hem från jobbet såg jag en gubbe med rullator. Från rullatorn hängde en tygbit på vilken han skrivit “Mamas wariors”. Det tyckte jag var stört.

Jag passade på att titta igenom gamla fotoalbum och insåg att jag verkar haft en stroke vid den blotta åldern av fem år.

 

 

 

 

Och så var det ju då maskeraden. Innan jag klurat ut att jag skulle vara Herr Omar, hade jag massa förslag. Jag var lite inne på Alfons, bara för att få ha lappade knickers och sticksig tröja. Sen tänkte jag på Hitler, men dessvärre hittade jag inga Hitlermustascher på Buttericks. Jag hade även en backup-plan ifall jag inte skulle vilja gå; att säga att jag var utklädd till Molgan och att jag visst var där, men att alla måste undgått att se mig..

Här är jag när Herr Omar-outfiten åkt av. Snusen sitter där den ska.

 

 

 

 

Sist men inte minst; i min trappuppgång envisas en man med att skriva trevliga lappar. Det började med något i stil med att dörren skulle vara stängd om natten. Och så tog väl någon ner hans lapp, för då blev nästa; “..Och ge FAN i att ta ner mina lappar!!”. Igår hade han satt upp den här trevliga:

Heja grannsämja! Det var allt för mig i det här dagboksinlägget.

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

5 Responses to Dagbok! #4

  1. jernis says:

    Kontra med lappen: “Du lappsjuke: ge fan i att sätta upp mästrande lappar!” Fast han/hon har väl inte en sportslig att förstå humorn.

    • Haha, ja, det kanske skulle vara uppskattat! Jag dagdrömde även om att han skulle klaga på mig när jag glömt nåt i tvättstugan och att jag skulle fråga om han ätit huggorm till frukost. Sånt där som folk kan bli vansinniga om man frågar för att det är både förlöjligande och retsamt.

  2. Tofflan says:

    Ha ha, gillar Jernis idé! 😆

  3. Fnulan says:

    Lappen var skrämmande… ojojojo farligt

Leave a Reply

