Bröstvårtor

Förra året gifte sig min kompis. Jag hade äran att vara tärna och var mycket stolt och glad. Jag hade dagen till ära inhandlat en smaragdgrön sidenklänning i tubmodell, alltså en sådan med bara axlar. Jag och killen som var marshalk stod strax bakom dörren in till kyrkan och förberedde oss mentalt. Alla gästerna var bänkade och brudparet skulle alldeles strax komma. Då ser jag dem. Bröstvårtorna. De lixom sticker fram och säger hej. Klänningen i tubmodell har rasat ner och låter gladeligen behagen visa sig från sin bästa sida.

Som tur var hann jag dra upp klänningen innan det var dags att tåga in i kyrkan. Och jag höll kramapktigt sjalen över bröskorgen, kramade blombuketten hårt och tänkte: Om jag gifter mig så ska jag ha tubklänning. Då kan jag avleda nervositeten vid altaret genom att koncentrera mig på om klänningen kommer att åka ner eller inte.

Jag i tubklänningen.

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

10 Responses to Bröstvårtor

  1. Fnulan says:

    Hahahah men du, det hade blivit en minne för livet för alla gäster! Det är väl det man ska ge på bröllop?

  2. Helt sant! Jag ska fan bjuda på det nästa gång:D

  3. Och det här med att “ta uppmärksamhet från bruden” – det är okej om det gäller bröstvårtor, antar jag? Ja?

  4. jernis says:

    😀
    Heter kompisen månne Victoria?
    Och så skulle du sjungit för brudparet: “Var är tutten? Här är jag! Här är jag! Hur mår du i dag då? Tack så mycket, bra då. Spring din väg, spring din väg.”

    Givetvis stora rubriker i kvällstidningarna morgonen därpå (med gängse stavfel):

    BRÖSTCHOCKEN I STORKRYCKAN!!
    Känd bloggare uppträdde på prinsessbröllopet
    Bajsugglan: “Jag ångrar ingenting!”
    Kungen uppbragt: “Jag såg ingenting!” – drottningen drog ner kepsen

  5. HAHAHA!!!!
    Exakt!! och så serverade jag kaffe iklädd kaffeflicka-utstyrsel till bröllopstårtan.

  6. Tofflan says:

    De ville väl ta sig en nypa luft! Men roligt om de hade uppmärksammats – av andra! 😆

  7. Tofflan says:

    PS Har du prövat vårtmedel???

  8. Lussan says:

    ALLA SKA MED – så enkelt är det! Det är tillräckligt synd om bröstvårtorna redan med tanke på deras tråkiga och osmickrande beteckning – inte ska de behöva vara täckta när allt roligt händer också?

Leave a Reply

