Fenomenet “djur i vinglas”

De som känner mig vet att jag konsumerar sötsurf i stort sett varje kväll (nej, inte den typen av surf ni tänker er. Läs nedan).

Det innefattar långa sessioner av Cuteoverload, Daily Kitten och Daily Puppy. Söta, lurviga kattungar och annat smått och gott i djurriket åtnjutes. Men en sak kan jag inte förstå tjusningen i; DJUR I GLAS! Vad är det?? Varför ska söta kattungar alltid porträtteras i fula vinglas från åttiotalet?!! Är det sött? NEJ!! Och hundvalpar i kastruller – där blir det nej! Det är inte gulligt. Så, nu har jag klargjort det.

Jag är gullig? Nej.

Jag är söt? Nej.


This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

9 Responses to Fenomenet “djur i vinglas”

  1. jernis says:

    Håller med, förutom att det inte verkar vara ett vinglas, inte ens ett riktigt styggt från åttiotalet, på bilden. Just den här kattungen är nog snarare barnsligt förtjust i konjak. 😉

  2. Haha, helt korrekt. Barnsligt förtjust i konjak. Det kommer den faktiskt undan med, för det ÄR sött på riktigt – att vara katt och gilla konjak!

  3. Lussan says:

    Amen till det!

  4. Anneli says:

    Hmmmmmm…det där marsvinet har tröttnat på livet tror jag! I vissa länder är marsvin en delikatess, så varför inte lägga sig i närmsta tallrik och vänta på dödstöten? 😀

    (Uuuurk)

  5. Barbro Binda says:

    Usch ja! Jag tänker bara Fear Factory. Snart ska den söta lurviga ner i blendern och bli slamsor för att sen drickas upp av nån muskelgosse. Som i slutet av programmet vinglar på nån smal pinne under en helikopter och plockar flaggor.

Leave a Reply

