“Röda barnen”

Det här med fina syften..

När jag och min kompis Eva var små fick vi för oss att starta en insamling till ”Röda barnen”. Vi gick runt i bygden med en honugsburk med en skåra i, vi fick dock inte så mkt pengar som vi önskat. Då började vi nalla lite i våra föräldras skåp där de förvarade överblivna mynt.. Ändamålet var ju gott tyckte vi, vi ville ju stödja de stackars ”Röda barnen”. Då vi efter ett par månader erkände för oss själva att Röda barnen i själva verket aldrig funnits, tog vi ur slantarna ur burken, gick till affären och köpte ett kasettband med Aristocats.

Eva och jag när det begav sig.

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

2 Responses to “Röda barnen”

  1. Tofflan says:

    Tack för ett fint tips! Jag ska tillverka bössor med texten Röda barnen på och ställa mig utanför Tokerian så får vi se vad som händer. Vem vill inte bli miljonär, liksom? Som han som jobbade på… Röda barnen, eller vad det hette på riktigt.

  2. Haha, ja gör´t! Det är bra för tillförlitligheten hos organsationerna, speciellt den du nämnde:)

Leave a Reply

