Jag skäms inte

Man ska inte skämmas för sina val i livet.

Jag skäms tex inte för att jag;

1) Mest av allt önskat mig floppskivan “Absolute Italia” en jul samt nästan spelade sönder GES, och sluligen köpte en operaskiva för 7 kr på Galne Gunnar bara för att ha fler skivor i samlingen.

2) Var med i Tippen-klubben när jag var alldeles för gammal (sjuan)

3) Åt tarmluddsoppa när jag var i Polen, trots att jag förstod att det är en äcklig sak att förtära.

4) Kissade i en flugsvamps-lampskärm jag var liten

5) Trodde att man kunde steka gravad lax, och dessutom servera remouladsås till.

Vad har ni gjort som ni inte skäms för, men som folk kanske tycker ni borde skämmas för?

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

10 Responses to Jag skäms inte

  1. jernis says:

    Att kissa i en flugsvampslampskärm är absolut inget att skämmas för. Tvärtom ska du bära det med stolthet, varför inte tillsammans med likasinnade i RFKFSLS?

    En gång gick jag hem från jobbfesten när dansbandet spelade upp.

    • Skönt att jag kan vara stolt. Tack för tipset, jag ska genast söka mig till Flugsvampskissarnas Riksförbund. Då kan vi kissa i kors i flugsvampslampor. Det, mina vänner, är genemskap.

  2. Tofflan says:

    Du har en award med tillhörande utmaning – att skriva om åtta kändissanningar – att hämta hos mig! OBS! Välj tema själv, men det ska vara kändissanningar av liknande typ som jag skrev.
    http://tofflan.wordpress.com/2011/05/12/atta-kandissanningar/

  3. elin M says:

    Vem har inte nåt att skämmas över i skivsamlingen. Som gängen av instrumentala pianolåtar man köpte i ett svagt ögonblick och trodde det skulla svänga om.

    Fast det där med tippenklubben, det är nästan oförlåtligt 😉

    • Pianoskivorna har vi nog alla ett ex av. Elton John greatest hits, som man köpte i hopp om att höra Eltons ljuva stämma i “Candel in the wind” men fann ett knapert lågstadieklaverspel med dyster ton när man kom hem till cd-spelarn.

      Tippenklubben är bäst, ingen protest. Jag skulle gått med idag också om jag fick chansen.

  4. Barbro Binda says:

    Vem bestämmer när man ska skämmas? SkämO? Jag skulle då inte skämmas om jag hade en val, men var skulle jag HA den? I hallen eller på verandan?

    • Det är alldeles korrekt att det är SkämO som bestämmer. Valar kan man ha överallt; i köksskåp, i traktorer, i enorma tändsticksaskar och på ryamattor.

  5. Jag måste pepåka att jag alltså inte bara TRODDE att man kunde steka gravad lax och att det passade fint med remouladsås till – jag försökte mig på det ädla konstverket att steka klumpen med gravad lax jag köpt, samt inhandlade ingredienser för den nätta summan av ca 300 kr till remouladsåsen.
    Värt.

  6. Fnulan says:

    Hahhaha men är vi lika gamla??? Älskade Tippen och Italia skivan!
    Kan väl erkänna att jag var rädd för Olyckan och trodde att Ulla-Bella var riktig…..

Leave a Reply

