Barn och fartkameror

Varje jag när jag går till jobbet passerar jag barnen som står vid övergånsstället intill sin skola. Iklädda orange västar och med bortkommen min står de där och turas om att leda andra kids över gatan. Fint. Jag har iofs aldrig sett dem hjälpa någon, men tanken är god.

I morse skrattade jag högt, för då stod ett antal poliser bredvid barnen och höll upp fartkameror. Stor chans att bilister kör för fort när det står fem kids som är typ en meter höga i brandgula kläder och glor. Eller, i och för sig, man vet ju aldrig, det finns ju dumskallar. Sen slog det mig att poliserna kanske var där för att se så att inte barnen stod där och var fulla eller höga. Man vet ju aldrig med barn.

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

10 Responses to Barn och fartkameror

  1. Linda says:

    Poliserna var troligtvis där för att se att barnen inte gick för fort! De kan ha en tendens till att gå fortare än hastigheten tillåter 😛

  2. Tofflan says:

    Barn är oberäkneliga! Uj uj uj… Tur att farbror Blå övervakade dem!

  3. Fnulan says:

    Eller vaktade barnen poliserna så dom inte gjorde ngt dumt

  4. Fnulan says:

    Och en sak till… är det inte förjudet att utnyttja barn? Det borde väl polispolispotatisgris veta. FY DOM!!!!

  5. Elin M says:

    Jag var också skolpolis, alltid full och hög. Stod där tidigt i ottan under ett år för att få en bussbiljett till Liseberg, fy fan vad snål man var

    • Haha, vad skönt! JAHA; är det DÄRFÖR de gör det, de små svinen?? va?? Jag som trott att de är små barmhärtiga samariter i för stora orange västar, som står där för att hjälpa sina några år yngre kamrater över vägen – allt av välgörenhet och ett gyllene hjärta, men nänä. Onda barn. Knarkar och vill bara ha stålar.
      Usch.
      Annat var det med mig och Eva.

Leave a Reply

