Icke-pk

Det har varit för snällt och politiskt korrekt här på bloggen. Det ska rådas bot på. Här följer några inlägg, där jag inte smäder med orden:

Dagbok version 2:

I natt hände något tråkigt. Jag råkade ut för organstöld. Någon bröt sig in i min lägenhet vid tretiden, jag hörde hur dörren hastigt for upp. Sen kände jag hur det rasslade till och vips, så hade någon tagit min njure, min mjälte och mina lungor. Typiskt, jag som skulle gått på fest i morgon och hade behövt samtliga organ. Jaja.

En idé till uppvaktning vid födelsedag:

Jag såg på Röda Korsets hemsida att man kunde donera. De verkar syfta på pengar, men kan man inte ge bort en liten blindtarm eller sköldkörtel i stället? Så här ungefär; “Jag fyller år och har öppet hus lördag 7/5. Men mig inga blommor – jag är ändå allergisk och tar alltid död på blommorna – ge mig istället era organ så skickar jag vidare till RK. Själv är jag lite inne på hjärna eller mjälte. Hur som helst, välkommen på kalaset! /Marianne”.

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

2 Responses to Icke-pk

  1. Tofflan says:

    Tyvärr är det ju då dina BARN som får organpengarna – att användas till din begravning ELLER till välgörande ändamål. Fast de kan ju alltid skänka dem till Röda korset, de har ju haft chefer där som har försnillat miljoner så de behöver säääkert dina pengar! (Notera att det som står i den här kommentaren faktiskt är sant.)

    Håll i organen, bäjb!

  2. Så sant.
    Jag håller i organen i fortsättningen.

Leave a Reply

