Dagbok!

Dagboksdags!

Vaknade  i ottan av grannens barn som bjöd på internetbebisliknande-skratt, ni vet ett sånt där “kittlande bubblande” bejbi-skratt som man absolut måste älska, men det gjorde alltså inte jag. Snarare blev jag ganska butter på detta människorbarn som valde att leka repeat-Youtube-bebis alternativt Jamba-mobilsignal med några år på nacken.Obs, barnet på bilden har ej med barnet i mitt hus att göra.

Så jag beslutade mig för att skutta upp och dricka mitt morgonkaffe, och drog sedan iväg till träning. Ja, det kunde jag ju väntat mig. Vem mer än jag är uppe och skuttar så tidigt? Jojomen, gubben med pungsvett som kan förgifta en hel nation. Som ni säkert vet har jag en känslig näsa, och detta är fint att ha i vissa sammanhang, såsom för att känna igen goda parfymer på stan. Det är dock mindre angenämt på ett Friskispass en lördagmorgon klockan tio. För, inte nog med stinkande pung; precis när vi kört igång ramlar även en tant in. Och ja, jag vet att en del brukar säga att det “luktar fisk” på vissa väl utvalda kroppsdelar hos kvinnor, men nä, det här. Det var faktiskt inte kul, det luktade som om en trålare i Göteborgshamnen just anlänt med en hel last räkor, kanske några dagar gamla. Jag tittade på det hon hade i händerna när hon kom indrattalandes, tänkte att hon kanske varit och handlat räkor för kvällens mysmiddag och faktiskt glömt att lämna dem hemma.. Men nä, hon hade bara en handväska i liten modell, och jag antar att man inte proppar i en påse räkor där..

Efter passet tänkte jag att jag skulle unna mig nåt gott på ett café, så jag styrde kosan mot mitt favoritfik, men där vet jag inte vad som hänt, för där såg toan ut såhär, mindre tilltalande:

Sen mötte jag upp en vän och tog en drink i en bar. Det blev i alla fall väldans trevligt. Nu må det se ut som om min drink (den till höger) är en bruléepudding med bearnaissås och sågspån, men nej, det är faktiskt en jättegod kaffedrink med chokladsmak och whiskey. Den var mycket god och hette “Express yourself”. En kanske ganska passande drink för mig; en blanding av gult, brunt med en smula sågspån. Den får avsluta detta dagboksinlägg. Ha en fortsatt fin helg allihop!

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

6 Responses to Dagbok!

  1. Tofflan says:

    Men asså varför kan inte barn lära sig att de ska vara tysta? I natt hade en unge i huset konsert kring midnatt och det var inte roligt för föräldrarna. Eller för mig som satt och skrev i rummet ovanför. 😮

  2. Olof says:

    Du är alltså en friskis som tränar med svettisarna! Ärligt talat, Friskis och svettis suger, iaf i Kalmar. Mycket konstiga människor där. Jag går på ett annat gym sen några år tillbaka.

Leave a Reply

