Aprilskämtet

Det var ju som bekant första april igår, och då mindes jag plötsligt ett roligt och morbidt aprilskämt som vi hade på gång att lura våra lärare med på lågstadiet;

En pojke i min klass – vi kan kalla honom Torbjörn – skulle ha blivit påkörd med bil på landsvägen strax utanför skolan och dött, och skulle således komma utlädd till ängel till skolan.

Detta lyckades på något sätt blåsas av innan planen skred till verket. Men kul var det. Och sjukt.

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

6 Responses to Aprilskämtet

  1. Fnulan says:

    Förlåt jag är nog sjuk jag med för jag skrattar!

  2. Tofflan says:

    Änglalikt! Men jag tror det var rätt bra att skämtet inte genomfördes. Vem vet? Fröken kanske inte var kristen och då hade hon ju inte fattat det!

Leave a Reply

