Diskho(e)

Skönt med lördag!!

Stod just och diskade och tänkte på vad min hemkunskapslärare på högstadiet sa. “Det ska vara så RENT i diskhon att man kan äta ur den”.

Ja, så nu har jag gjort rent och fint, tagit bort matrester och torkat ur. Snart serverar jag middagen. Fisk och potatis, direkt ur diskhon. För det har hemkunskapsläraren sagt.

Bild på fisk. Snodd från internet.


This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

11 Responses to Diskho(e)

  1. Linda says:

    Haha!
    Ja igår hade vi trerätters, severat direkt ur handfatet på toaletten.
    Det var mycket uppskattat! Sedan tog vi en drink ur toaletten, mumma! Men kom på så här i efterhand, att det kanske inte gällde handfatet och toaletten, utan bara diskhon? Äsch, lite skit har ingen dött av… 😛

  2. BRA, Linda! Helt rätt! En trerätters gör sig bäst ur ett handfat!
    Jo, det går nog alldeles ypperligt även med toalettstol och handfat skulle jag gissa.
    Är det smutsigt i toan är det ju bara att spola. Dessutom är det ju smidigt, för man har ju väldigt nära till toa om man blir bajsenödig samt nära till tandborstning om man vill gå och lägga sig då gästerna aldrig behaga gå hem.

  3. Fnulan says:

    Hahahahhahah Love u!!!! hahahha jag dör!

  4. Monica says:

    Men, det var faktiskt väldigt inspirerande. Nu går jag raka vägen till köket och gör diskhon renare än den någonsin har varit!

  5. Barbro Binda says:

    Detta inlägg gav mig en inredningsidé! Vill du ha en snygg fondvägg i din bostad? Spruta, slaska, gnugga in fiskfond på tapeten, klart! För mörkare nyans använd köttfond.

  6. Elin says:

    Mmm låter smarrigt. Slänger du på lite remouladsås i diskhon också 😀

  7. Olof says:

    Du är skön du Jenny, gillar din humor. Den är precis som min. Eller inte precis såklart, men nästan likadan.

Leave a Reply

