Dagbok 3

Hej! Dags för dagbok igen.

Jag skulle gå och slänga sopor och mötte en tant i soprummet. Hon gick och plockade bland smutsiga konservburkar och pizzakartonger med matrester, och la allt i sin rätta binge. Bra. En sån tant ska jag också bli. Ordning och reda, kladd från sopor på händerna på freda´.

Sen gick jag in och skulle ta mig en frukostmacka..

Så här snyggt ser det ut i mitt smörpaket. Jag brer helt enkelt med känsla. Med lite fantasi kan man även se det som ett badkar, fullt av krämigt smör. Det är nog ganska skönt att ligga där, och mjukgörande för kroppen, body butter i sin finaste form. Men eftersom jag inte har nåt badkar kanske jag kan bli kompis med Nils Karlsson Pyssling så vi kan bada tillsammans i smörpaketet. Men då får han ta av sig sin fula tofsmössa.

 

 

 

Det går två hissar upp till min lägenhet och jag brukar alltid tävla med mig själv, “Kommer jag välja den som luktar urin eller den som INTE gör´t” Mycket riktigt, jag valde den som någon dagen till ära kissat i.

Jag var även med om en annan rolig “piss-incident” i just den hissen igår. En gubbe kom inrusande med kvällstidning i handen, och en tant med käpp och pärlemoläppstift kom springande efter. De kände inte varann. Men så lutade hon sig fram och sa “Vad står det?..” och han svarade “Pissiga kök” och så malade han på om berättelsen med pojkarna som kissar på ägg så att det ska bli extra gott, och hon såg verkligen helt förskräckt ut och sa surt “Nä, tack. Mina ägg kissar ingen på. Usch” och så sprang ut ur hissen med ena benet släpandes efter och käppen flera meter före.

 

 

 

Ja, nu låter det åter igen som jag bara omger mig med pensionärer. Det gör jag alltså inte, jag har tex varit ute och druckit drinkar, dansat, fikat, men där hände ju inget som är så sköj att det är värt att rapportera. Jag kanske skulle konvertera till pensionär så jag ständigt har roliga dagboksanteckningar att delge.

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

11 Responses to Dagbok 3

  1. Tofflan says:

    Tanter och farbröder är jätteroliga! Många av dem säger sanningar – precis som barn och fulla människor och sånt är ju KUL!

    Jag kratsar smöret ur byttan från kortsidan ner till botten och sen bortåt, men det ser roligare ut att göra som du gör!

  2. Pingback: Pensionärer portas! « Tofflan – en tragisk komedi

  3. Haha, exakt! Barn, gamlingar och fulla = In vino Veritas-anhängare!
    När jag var ute o gick för ett tag sedan ropade en lite påverkad gubbe till mig, “Ska du hålla på och gå därborta, UTAN HJÄLM?”. Ja, det skulle jag.

    Tack för pingen;)

  4. jernis says:

    Kan höra fanfaren och Lokets röst när du travar in genom entrén: “Jajjamen, kvällens storchans! Och vilken hiss väljer du? Den tomma eller den gôr-goa?!!”

  5. Fnulan says:

    Behöver du inte för du är förbannat rolig i alla fall

  6. Tofflan says:

    Jag har upptäckt en ny fara för våra vänner pensionärerna:
    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12745455.ab
    Men ärligt talat, är detta inte lite farligt för “alla”???

Leave a Reply

