Sprututbyte

Alltså. Det här med sprututbyte. Det pratas om det att dela ut gratis sprutor till narkomaner. (här). Jag vet inte; är det bara jag som tycker att ordet “sprututbyte” låter lite snuskigt? Som om man utbyter kroppsvätskor med varann, och samtidigt står och jämför dubletter av Alf- eller Pokemon-bilder?

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

11 Responses to Sprututbyte

  1. Obs! Min privata samling Alf-bilder!

  2. elsanilsson says:

    Alf är och har alltid varit läskig i mina ögon! Något annat som fick mig att gråta som barn var skrotNisse om du kommer ihåg honom?

    • Jajamen, visst minns jag Skrotnisse! Jag gillade honom, med hans sköna vätsgötska, men däremot tyckte jag att Ture Björkman var läskig och sjukt störande, samt även trollkarlen Efraim. Usch.

  3. jernis says:

    Bytesmarknaden
    Säljes:
    Bättre begagnad Luer Lock, en ägare, 3 år som tjänstespruta, 12 000 sil, bra tryck.

  4. Det låter lite snuskigt. Faktum är att all terminologi som inte överensstämmer med Den Heliga Skrift är snuskig. Nu var det väl så, att folk som är bra på andra saker än språkvård, skulle sätta ett namn på en verksamhet, och då blev det som det blev. ‘Spruta’ är dock en idiotisk term. Urprungligen hette det ‘injektionsspruta’, fast hade den använts så hade din post inte blivit så lustig.

  5. Barbro Binda says:

    Suverän idé! Vi byter helt enkelt sprutor med varandra, kors å tvärs, och ingen ordning alls. Tänk vilka härliga nya upplevelser som väntar! När börjar vi?

  6. Fnulan says:

    Snuskigt… som att byta kondomer eller? Nej usch det blev ännu snuskigare, förlåt…

Leave a Reply

