Ickevinnarna (handlar ej om melodifestival)

När jag var liten och hade kalas lekte vi alltid nåt som hette Flaskleken. Ett år åkte jag ut först. Man skulle springa fram o rädda sin flaska som stod på en rad i gräset, och jag var väl helt enkelt seg i starten, så jag åkte ut.

Då gick in in i köket, hällde upp ostbågar i en stor skål, satte mig vid trädgårdsmöblerna en bit ifrån tävlingen och ropade “De som inte har vunnit får äta ostbågar”. Jag tycker fortfarande det var rätt skönt gjort.

Jag och ostbågar


This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

7 Responses to Ickevinnarna (handlar ej om melodifestival)

  1. jernis says:

    Den som förlorar brukar få bita i gräset, inte i ostbågarna. Men du var väl snackssalig redan då. 😉

  2. Jag blev sjukt sugen på ostbågar när jag ser bilden! Bästa snackset!

  3. Barbro Binda says:

    Du har ju fan lösningen på världsproblemen. Ostkrokar (som vi säger i Norrland) åt världens folk!!!

  4. Fröken G says:

    En win-win-situation helt enkelt!
    Klokt av din yngre förlaga. 😀

Leave a Reply

