Mopedåkar´n

Här är jag i ägghjälm och skidglasögon för några år sedan, på väg ut för en sväng med trampemopeden. Varför har man inte alltid ägghjälm?

Det påminner mig om när jag körde moped första gången. Jag var kanske tio och körde rätt in i en bil. Hejochhå. Jag har även svängt vänster i en rondell en gång med bil, och då menar jag vänster direkt, alltså mot trafiken.

Idag åker jag tunnelbana.

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

4 Responses to Mopedåkar´n

  1. jernis says:

    Alltid? Född med ägghjälm? Varför inte. Ännu hellre född Ägghjälm. Stiligt namn – baron eller baronessan Ägghjälm.

  2. Javisst! Jag önskar jag föddes med ägghjälm! Det kanske går att genmanipulera så att framtidens barn föds med ägghjälm, om man bakar in hjälmen redan runt ägget när det befruktas, så att man redan där omges av en ägghjälm? Jag har lite forskningsplaner på det och håller just nu på att söka anslag för det.

    Baronessan Ägghjälm, absolut. Det snygga med ordet ägghjälm är även att det är så många ä:n, iallafall två.

  3. Elin says:

    Ååå den klär dig verkligen! Du är ett riktigt ägghuvud i ordets finaste bemärkelse.
    Heja Mopedåkar´n, friskt humör!

Leave a Reply

