Pomperipossa

Ärligt talat, är det någon som läst denna skräcklektyr utan att fått barndomen förstörd? Herregud, jag blir lika rädd än idag när jag ser hennes knotiga gestalt och tänderna som hänger utanför, och de trädliknande händerna. Jag tror jag skulle skita ner mig av rädsla om jag läste den idag. Eller vad säger ni, gillar ni Pomperipossa?

 

 

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

14 Responses to Pomperipossa

  1. Tofflan says:

    Jag tycker nog att Mumintrollen är mer skrämmande! Ruggiga! Brrrr……..

  2. jernis says:

    Å HUUUU! En lika stark skräckupplevlese är uppföljaren “Pomperipossa 2” eller “Sagan om Pomperipossa och den glupska fogden”.

  3. Weeza says:

    Karlsson på taket ger mig magont varje gång jag hör den där satans propellern och låten. Och Rädda Joppe, fan, får ångest av bara tanken! Men Pomperipossa minns jag inte som något hemskt.

  4. Weeza says:

    Jo, Joppes ägare var ju så korkad och slängde ner Joppe i ett sånt där sopnedkast man hade på den tiden. Hur dum får man vara liksom?

  5. Barbro Binda says:

    Jag bara ÄLSKADE Pomperipossa när jag var barn. Däremot tyckte jag att rara små prinsessor var obehagliga. Det tycker jag fortfarande.

  6. Blomman says:

    Ville Valle och Viktor, creepy skit. Hade på band när jag var liten. Stackars mig.

  7. systersmisk says:

    Jag är jävligt rädd för att Pomperipossa ska komma och sticka in sin långa vårtiga näsa i valfri kroppsöppning…

  8. Fröken G says:

    Nja, jag gillade Pomperipossa när jag var liten. Har läst den och fritt berättat den för barnen på jobbet och det älskar den. Håller med Weeza om att Joppe. Tyckte också att Loranga, Mazarin och Dartarjang-serien var fruktansvärd. Minns inte om den var läskig, eller bara übertråkig. Minns bara ett obehag.

Leave a Reply

