Höra fel

Det är roligt med felhörningar. När man verkar haft hela öronen fulla av vax eller hjärnan stoppad med bajs eftersom man hör totalt fel. Jag är expert på att höra fel.

Jag var på sälmatning i Slottsskogen i Göteborg en gång och blev lite förvånad när jag tyckte att skötaren sa att han skulle mata “kuken”…(han sa förstås “kuten”).

Och när jag var liten trodde jag alltid att Anne-Fried Lyngstad var morbid och dum i huvudet som ville äta barn till lunch, hör själva; (fast, med lite brytning får man tänka)

Har ni varit med om några roliga felhörningar?

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

9 Responses to Höra fel

  1. En liten barn..får man alltså tänka.

  2. jernis says:

    Om du frågar min bättre hälft hör jag jämt fel, dom gånger jag alls hör.

  3. Min favorit är Joh 3:16 “Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.” Det lät som “…enögde son..” Så uppfann de Oden, som bara hade ett öga.

  4. Myra says:

    Det lät verkligen som om hon sjöng att hon äter på ett litet barn! En felhörning som jag inte kan låta bli att tänka på är låten “Sunday Bloody Sunday” med U2. I refrängen låter det som om de sjunger: “Som negrer i sanden” fast på skånska. Nu för tiden kan jag inte lyssna på låten utan att höra det. Sjukt.

  5. Kattlådan says:

    “Tycker om dig” med Sylvia Vrethammar. “Varför sjunger hon ‘våra stunder får bli så kåta’?, skrev en person på YouTube. (Hon sjunger “korta”). Det tyckte jag var kul. Men så är jag lättroad också.

Leave a Reply

