Dagbok 1.

Jag kommer bjuda på lite dagboksinlägg här ibland! Här är det första, som utspelade sig igår:

“Gott med kaffe”, tänkte jag, men bedrog mig när jag gick till ett av stadens sämsta caféer och hällde upp en kopp härligt vidbränt kaffe. Vid bordet bredvid satt en tant och sov över sin landgångssmörgås. Men emellanåt vaknade hon till, kände så att hennes nersketna rullator stod kvar, smackade så att det krasade i löständerna, och njöt av sina räkor. Jag hittade även ett hårstrå i hallongrottan jag beställt. Inte för att hon hade med det att göra, men ändå.

Sedan gick jag och mina vänner till ett annat fik. Där satt vi och pratade högt om kräks (fråga mig inte varför, minns faktiskt inte) varpå gubben vid bordet bredvid lägger sig i och säger “Ja, men det är mycket aminosyror i kräks”. Jag älskar när folk lägger sig i det man pratar om. Speciellt när det gäller kräks. Där kan det behövas lite expertis.

I lördags var jag på finrestaurang. Fint och dyrt, jajamen. Och då fick jag en rolig tanke framför mig, hade det inte varit kul om herren eller damen i sjuttioårsåldern som skulle hänga in sina jackor före mig, samtidigt bad att få hänga in en genomskinlig kasse där man såg att det låg lite dildos och annat gött? Jag hade uppskattat det. Men nog pratat om det. Idag ska jag försöka umgås lite mer med folk i min egen ålder, det verkar nog vettigt.

This entry was posted in Okategoriserade. Bookmark the permalink.

14 Responses to Dagbok 1.

  1. OBS! Landgången på bilden har inget med tanten att göra. Hennes landgång såg inte alls så där smaskig ut. Den kan eventuellt även innehållit spår av löstänner.

  2. cathrin- says:

    Oj, handlar din blogg om fisk i första hand?? Men är du inte lite väl elak mot di gamle nu?? Väntar på reportage om folk i farten. (tack för besöket på min blogg by the way)

    • Min blogg handar bland annat om fisk. Men även om kärlek, bajs, våfflor, värdetransportrån, pensionärer, paljettklänningar, telefonklotter och oönskad pung som hänger ut ur byxa på Friskis. Och mycket mer. Allt som rör sig i livets akvarium.

      Svar nej. Jag är inte för elak mot di gamle. Jag är sann och klarsynt.

  3. Diana says:

    Jag jobbar inom äldrevården, det är inte speciellt ofta det är en vacker syn att se en gammal äta… 😉

  4. Huskatt says:

    hahahahaha ! En lite tripp i din hjärna och se på dina funderingar, oslagbart roligt!

  5. jernis says:

    😀 … … och gubbens kommentar får mig osökt att associera till “urslem”.

  6. Tofflan says:

    Det var intressant med dennarapport ur verkligheten! Fler såna! Och gärna lite mindre kräks men mer bajs! Om Tofflan själv får tycka.

  7. Hur gör man vidbränt kaffe???

Leave a Reply

